скайрим мод на еду анимация
TES 5: Skyrim «Анимация употребления еды и питья от третьего лица»
Теперь ваш персонаж будет употреблять пищу.
Может кому то и покажется полезным сей мод, но не для меня. Меня ещё в 3 готике анимация бесила когда гг жрал во время боя и его 100500 раз успели зарезать.
Теперь ваш персонаж будет употреблять пищу. Воу, а раньше нельзя было?
Vadimka111 чувак, когда прочитал твой комментарий я прослезился
obsidian160 (угу готику вспомнил
Данный мод подойдёт тем кто гонится за реалистичностью. для узкого круга людей.
Skarkrow Если только хардкор то зелий у тебя с собой штук 5 а на все бои их не хватает и хавчиком хильшся в основном.
отличный мод мне нрав
Easy-E без этого мода нельзя созерцать как ест твой ГГ
а я вобще без еды и зелий,Только магия Только так! и никакого Хардкора)
Skyrim — Наблюдаем за персонажем во время еды / питья
Этот небольшой под позволит вам наблюдать за тем как ваш персонаж есть и пьет. Никакой практической пользы в этом нет, но даже такие небольшие изменения в геймплее вносят чуть больше реалистичности в игру, возможно теперь вы станете кушать чаще!
Установка: Поместите папку Data в папку с игрой
Мне больше нравится когда мой довакин сразу всё заглатывает
Кому взбредёт в голову жрать посреди боя?
Еда,хп/энергию ресает же.
Скайрим,такой Скайрим… *CRAZY*
Вы еще едИте? Тогда мы идем к Вам! Неужто ты не пользуешься заклинанием «Восстановление» и не таскаешь с собой зелья? Зачем таскать с собой 30 кг неэффективной еды, если можно нести 15 кг зелий?
Война войной,а обед по расписанию
было бы смешно если б он жрал батон и бил тролля одновременно 8)
надо попробовать
Не, ну иногда еда, которую не успел продать, помогает, зелья например закончились, а герой твой воин и маны у него маловато
не работает, я нажимаю та хлеб вино морковь что угодно и ничего не происходит
тоже самое. может включить что нужно??
Мод доставляет эстетическое удовольствие, теперь останавливаюсь в тавернах при каждом удобном случае 😀
Проблема мода он анимирует только поедание хлеба и при этом если пить то не анимирует, нужно прыгнуть и выпить тогда он возьмет кружку и начнет пить.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
New animations for food/potions: More than just bread and wine. Adds 3rd person anmiations for almost all foods and drinks in Skyrim. Features over 160+ animations for eating and drinking.
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Both straight donations and premium membership donations accepted
UPDATED 3/24/2016: THIS MOD REQUIRES FNIS V6.2 OR LATER. Using updated FNIS will fix «ghosting» and prevent NPCS from moving during sequenced animations.
All information on this page applies to Fully Animated Meals and Potions only. FAMP and Animated Consumables are two separate projects.
UPDATED 12/21/2012: VERSION 5.4beta
Changelog:
Added simple support for wild game meats (simple=lazy all meats use same mesh/animation)
Supports Cooked horse, goat, mammoth, and skeever.
UPDATED 12/18/2012: version 5.3
Changelog:
*Added tag to alchemy potions. User created potions that will trigger animation, are labeled «Animated» in the menu list.
*Added tag to all supported items. Any item that triggers animation, are labled with an ( * ) in the menu list. This will help identify unsupported items.
*Adjusted the size of Exlir bottles, shouldnt look so massive in hand now.
*Adjusted the size of SweetRolls, should help the clipping.
*Changed the mesh for Empty Bottles, to keep users from mistaking them for small Heal potions.
*Adjusted Empty Bottle count found in Barrles.
*Added Empty Bottles to Vendors.
*Added some Soup/Stews to Vendors.
*Added non-looping animations for Wines.
*Added non-looping animations for bread.
*Adjusted Clipping issues on various items.
*Added support for both cooked fish items.
*Added A TON of new meshes. Now animations will feature the proper items! For example red/green apples, White/Yellow cheeses, And most of all ALL potions. The potion used in the animation, will now match the items look in the inventory menu.
Please DO NOT use assets from the newest version in other mods, I gave premission for previous Builds, this does not apply to new content.
Now you can see your character eat almost anything in Skyrim. This mod will trigger animations when food is eaten, that will actually reflect what your character eating. No more clicking on a juicy steak and seeing your character eat a loaf of bread! This mod also supports potions. Long, hard fight with a dragon? Click a healing potion from the menu, and you’ll activate an animation of your character drinking a healing potion. And yes finally. support for alchemy created potions!
Quick list of supported items:
All healing potions
All magicka potions
All stamina potions
All alchemy potions (see below)
All soup/stews
Bread
All wines
Sweetrolls
Apples
Cooked beef
Cooked Venison
Cook chicken
Cooked pheasent
Cooked rabbit
Cooked horker
All cheeses
All meads/ale
All skill fortifying potions
This mod will add a ton of immersive elements to your gameplay. More updates will come, adding more items.
Now for a little fine print:
Animations will not trigger in combat, I think this is a good thing.
New animations will not trigger while sitting (this is currently impossible)
Default animations will NO LONGER trigger while seated (bread and wine) this seams to be an issue related to Dawnguard. If I make the mod without Dawnguard as a masterfile, this happens idk why at the moment.
There are a few food items not supported yet (raw foods)
Ingredients are not supported yet (carrots cabbage ect)
Notes on alchemy:
To make this possible, I had to get creative. In ordered to create a animated alchemy potion, you MUST create it with a new ingredient I’ve added. the empty bottle. These are found in barrels, and a few more have been placed around Skrim. You can find a starter set in the Alchemy shop in Whiterun, I recommend you save the empty bottles for potions you want to use not sale, and also that you dont experiment with empty bottles, Any failed potion made with one, will result in a «Potion of Empty Bottle» which is worthless and cost you your bottle. So basicly don’t grind or test potion mixtures with bottles, save them for the good stuff. Do not make posions with empty bottles, it just waste your bottle and adds a false «Animated» tag.
THIS MOD REQUIRES FNIS V6.2OR LATER
http://skyrim.nexusmods.com/mods/11811
If you used my previous version, uninstall it and run FNIS generator for users before installing.
Install with NMM, the run FNIS generator for users: data/tools/GenerateFNIS_for_Users
Click update FNIS Behavior
Use NMM to set my esp «potions_beta» to last in load order.
Done.Grab yourself a bite.
I would like to thank Fore, for his excellent tool, and the info he provided me while making this mod. On a side note FNIS is really user friendly, and easy to work with. Trust me any problems with it are user error, I know from experience.
I also want to thank SkyHawk, he created the scripts used in this mod, without his work this would not be possible.
This mod took a great deal of time/effort to make, and still isn’t finished, it will be updated if it is well recieved, so if you enjoy it, drop me a line in the comments, or endorse.
CAUTION. PLEASE DO NOT «EAT» EMPTY BOTTLES! DOING SO COULD LEAD TO INJURY OR EVEN DEATH! THE AUTHOR IS IN NO WAY LIABLE FOR ANY INJURIES RESULTING IN EATING EMPTY BOTTLES, WHILE ATTEMPTING TO LEARN IT’S EFFECTS. REALLY.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
\ The modification adds animations of eating food and drinking from Mods to the game and the Original game
/ Модификация добавляет в игру анимации поедания еды и питья из Модов и Оригинальной игры
DLC requirements
Nexus requirements
Mod name | Notes |
---|---|
Dynamic Animation Replacer | Требуется к скачиванию |
Eating animations and sounds | Основной архив. Требуется к скачиванию |
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Premium membership donations accepted
The modification adds to the game animations of eating food and drinking for Mods (WHILE USING PATCHES) for the Original game
ONLY Russian Translation
________________________________________________
Модификация добавляет в игру анимации поедания еды и питья для Модов (ПРИ ЭТОМ ИСПОЛЬЗУЯ ПАТЧИ) и для Оригинальной игры
ТОЛЬКО Русский Перевод
Через Менеджер Модов: Добавить мод в списки и активировать.
Анимация употребления зелий / Potions Animated
Описание:
Данный небольшой мод вносит в геймплей для игрока новую анимацию употребления зелий. В оригинале игры как правило при употреблении какого либо зелья из бутылочек или другой посуды, мы просто видим персонажа с окружающей магией исцеления, но не видим сам процесс употребления! Теперь добавится анимация, вы будете доставать склянку с зельем, подносить ко рту и пить как подобает в жизни! Ничего особенного скажете здесь нет? Но игра игрой, а выглядеть должно всё как в жизни. Мне лично все мелочи важны! Постоянно применять заклинание на анимацию не придётся, скрипт вписывается в игру и анимация будет всегда автономной!
Обновление:2.02
— Исправлены некоторые баги
— Исправлено когда после употребления зелья игрок не мог ездить верхом на лошади
Подробнее:
— Самое главное FNIS не требуется и каждый раз применять заклинание не надо!
— При входе в игру у вас в разделе магия появится новое заклинание с настройками (Включить анимацию или нет)
— Данная анимация работает для всех зелий
— NPC не будут анимированы,так что они не прекратят с вами сражаться во время боя(перед боем хорошо подготовьтесь и исцелитесь)
— Данный мод совместим со всеми расширениями и работает с любым модом
Совет:
Когда будете использовать заклинание с настройкой этого мода,то советую при вопросе «Сменить вид после выпивания на вид от первого лица?» нажать «нет»,так как если включите «да»,то у вас потом всегда будет вид от первого лица(при выходе и входе в игру восстановится)
Постоянно применять заклинание на анимацию не придётся,скрипт вписывается в игру и анимация будет всегда автономной!
Требования:
— Автор требований не представил
— SKSE и FNIS не требуется
Установка:
Поместить папку data из архива в корень игры и активировать в лаунчере