скайрим мод leveled enemy
Название: | High Level Enemies | Автор: | Dalquist |
---|---|---|---|
Версия: | 1.6 от 26.07.13 | Источник: | SkyrimNexus |
Перевод: | DJ_Kovrik, TheWiseCat | Дата: | 26.07.13 |
Добавляет в мир игры около семисот новых враждебных персонажей и существ, обладающих высоким уровнем и характеристиками, встречать которых вы начнете после десятого уровня. Мод полностью поддерживает Dawnguard и Dragonborn. Перед установкой обязательно изучите readme-файл, в котором вы найдете подробное описание плагина, процедуры установки и возможных конфликтов.
SIC-версия мода объединяет основные файлы High Level Enemies в один esp, также устраняя конфликты с модом Skyrim Immersive Creatures. Подробности вы найдете в readme-файле внутри архива. Устанавливайте только одну из версий.
Необходимые ссылки:
Галерея:
Ведущий: Antrix
Прошлая команда: DJ_Kovrik, Santera
Дизайн: G-Ray
Насколько мы поняли, вы используете блокировщик рекламы в вашем браузере. Скорее всего, это AdBlock или AdBlock Plus.
Учитывая, сколько агрессивной рекламы можно встретить на различных сайтах, это, возможно, и оправданно.
Однако Riot Pixels — пока ещё небольшой сайт, мы существуем в основном на деньги, получаемые от различных рекламодателей. Пользователей же с установленным AB/ABP на Riot Pixels сейчас — более 30%. Это очень много.
У блокировщиков рекламы есть еще одно плохое свойство — у вас может «поехать» дизайн или перестанут показываться скриншоты.
Мы не хотим предпринимать активных действий в отношении блокировщиков рекламы (например, закрывать контент) — это не по-человечески. Однако и безучастно смотреть никак не можем. Поэтому у нас к вам большая просьба — пожалуйста, внесите Riot Pixels в «белый список» вашего блокировщика. Это поможет нам и дальше жить и развиваться, а вам ничего не будет стоить.
High Level Enemies Redux | Переработка уровней врагов SE
Требования/Примечания:
Unofficial Skyrim Special Edition Patch | USSEP
Оригинальный мод НЕ требуется.
НЕ чистите никакие плагины.
Все опциональные файлы являются espfe.
Отличия от оригинального мода High Level Enemies:
3 основных плагина были объединены и почищены.
Изменения из USSEP были внесены в 200+ записей.
Около 100 небольших несоответствий между записями HLE были исправлены.
Весь Facegen был пересоздан.
Добавлены недостающие варианты врагов: Skeleton Archer, Vale Sabre Cat, Burnt Spriggan, Dwarven Ballista.
НЕЛЬЗЯ обновляться с оригинального мода High Level Enemies. Прежде чем установить этот мод, удалите оригинальный мод!
Опциональные файлы:
Raised Ability Caps
Одна из самых больших проблем игры на высоком уровне, состоит в том, что некоторые заклинания становятся непригодными для использования. Заклинания иллюзии, воскрешения мёртвых, призыв, отпугивание нежити и вой оборотня (эффект страха) действуют только на врагов до определенного уровня (даже при использовании заклинаний с двух рук). Этот опциональный мод масштабирует эти заклинания так, чтобы они работали на врагов более высокого уровня.
Масштабирование начинается только с высокого уровня, так что это никак не повлияет на игру на низком уровне.
Совместим со всеми модами на перки и заклинания.
Заклинания отпугивания нежити начнут масштабироваться на 35 уровне.
Заклинания иллюзии начнут масштабироваться на 40 уровне.
Заклинания поднятия нежити и антронахов-треллов начнут масштабироваться на 40-м уровне.
Новые Лорды Дремора заменят ванильного на 56 и 66 уровне. Версия уровня 66 будет расти с уровнем игрока.
Вой оборотня начинает масштабироваться на 25 уровне.
Заклинания восстановления, воскрешения мертвых и иллюзии будут масштабироваться по формуле (уровень навыка) х 0.2, таким образом при уровне навыка 100 ваши заклинания будут работать с существами на 20 уровней выше, чем по умолчанию. Максимальный уровень способности «Вой оборотня» будет зависеть от уровня игрока, начиная с уровня 25 (масштабирование 1:1). Этот мод не вносит никаких изменений в существующие перки, поэтому он должен быть совместим с расширениями перков и заклинаний. Это масштабирование включается только на высоких уровнях, поэтому это никак не повлияет на игру на низком уровне.
Weapons Armour Clothing & Clutter Fixes Patch
WACCF изменяет инвентарь некоторых NPC, этот патч вносит эти изменения в HLE NPC.
Установка:
Рекомендую с помощью мод-менеджера т.к. я всё перевёл, включая fomod установщик.
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
High Level Enemies
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Adds 874 new enemies with optional level scaling to Skyrim. Includes Bandits, Forsworn, Draugr, Falmer, Vampires, Warlocks, Cultists, Rieklings, Dragon Priests, Gargoyles, Animals and more! The new enemies start appearing at level 10. Also includes optional Hardcore and Spell Scaling modules.
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Version Increased Max Resist
Version High Level Enemies M
Both straight donations and premium membership donations accepted
After installing make sure the load order is:
Main Features
High Level Enemies is designed to bring the best features of these different leveling systems together. It adds high level enemies as well as level scaling and at each step the enemy stats, perks, spells, damage done and armor rating were tweaked through rigorous testing to make sure the difficulty remains steady at high levels.
Don’t hesitate to give feedback. Please endorse if you enjoy! It will help others find this more easily!
Thanks for you donations and endorsements they’re appreciated!
Main Files
High Level Enemies
This mod adds new enemies starting at level 10 for almost all of Skyrim’s enemy types. New variants are added for Bandits, Forsworn, Draugr, Falmer, Warlocks, Dragon Priests, Falmer, Vampires, Gargoyles, Ash Spawn and more (see the details section for a full list). The stats, skills, perks, spells, damage dealt and damage mitigated of each variant were adjusted to keep enemies in line with the player’s natural progression so that the game continues to provide a challenge at higher levels.
To give an example of what’s been added, in Vanilla the highest level bandit was level 25 (28 for a boss). This mod adds bandits at levels 30, 40, 50 and 60 (66 for a boss). However, once you pass lvl 60 the game won’t suddenly get easy. The top level enemies of each type will scale with your level. This means you’ll still get the same variety of enemies you expect from Skyrim but you’ll never outlevel everything ensuring the game remains challenging.
So for example at level 70 you’ll encounter the usual bandits from Skyrim as well as the added level 30, 40 and 50 bandits, but the highest level bandit (originally level 60) will scale to match you at level 70.
Scaled Version
Includes all the enemies added in High Level Enemies and scales every enemy to your level. This includes the original Skyrim enemies as well as the ones added by High Level Enemies!
Optional Files
Increased Max Resists
Most high level players hit the armor and magic resist caps. This removes the incentive to keep leveling since you feel you can’t get any stronger. Since High Level Enemies is for high level play and adds more challenging enemies the player should also have the chance to keep getting stronger. With this in mind this optional file:
One of the biggest problems with high-level play is that some spells become unuseable. Illusion spells, raise dead, summons, turn undead and werewolf howl (fear effect) only work on enemies up to a certain level (even with dual casting). This optional mod scales these spells to work on higher level enemies.
Q. At what level will I start seeing the new creatures?
A. New enemies will start showing up at level 10. After that more and more will show up as you reach higher levels.
Q. What is the highest level enemy added by this mod?
A. The Dawnguard Vampire Boss at lvl 75. However, level scaling was added so that the player can never out level the highest tier enemies. These will have the best perks and spells (just like the player at this point) and will continue to provide a chalenge.
Q. Why add bandits at lvl 30 40, 50, 60 and then autolevel the level 60 bandit instead of simply making 1 bandit and autoleveling it?
A. This allows enemies at each level to be tweaked individually allowing for a more consistent difficulty throughout the game. Also it adds variety to the game. If you only make 1 then all the enemies in the game will have generic names like «Bandit», «Draugr» and Vampire». I think it adds to the gameplay experience when you run into a cave and fight a group with a «Bandit Highwayman» «Bandit Plunderer» and «Bandit Conqueror» in it.
Installation
1. Download High Level Enemies Installer and follow the instructions.
To do
I’m open to suggestions.
Absolutely outstanding mod you created here. I finally loaded up the scaled version and this is easily the finest High Level mod out there. The normal version would be nice for normal play, but for a level 80 toon with some nice weapon and armor mods, the scaling version is the best. Every enemy will give some degree of a fight.
Hi Dalquist. I use this mod +(Hardcore) with Skyre, without Skyre’s enemy scaling module. The game becomes perfectly interesting, more intense, and character builds do matter! Now I have to kite enemies, as they tend to flank and archers shoot me from behind.
This mod is awesome! Keep up the good work.
DL’d the orginal version a few days ago and finally got to play and have to say.. GREAT JOB!
Wish i could double endorse this mod. it has made hte game so much more fun. a few encounters from it so far..
1. at the tower’s over the white river, bandit chief comes charging at my lvl 75+ nord.. and 1 shots her. like Owwwww!
2. finally join the Imperial Legion and get sent after the crown, I carry the lot of them thru to the final room, where we encounter a Draugr Reaver and 2 Immortals. those poor soildiers, thye got owned so bad. took me a good 5-8 minutes to kill all 3.. and a lot of arrows.
I think this is the best enemy mod made. I am using this mod with leveled enemies and am having no issues.. The vanilla enemies are still using the leveled enemies mod and the new enemies this mod adds are also working
High Level Enemies SIC SE Edition
Подробнее:
Этот файл добавляет в игру новых врагов, которые начинают появляться, начиная с вашего 10-го уровня. Включены все типы врагов. Бандиты, драугры, драконьи жрецы, фалмеры, изгои, талморцы, двемерские механизмы, вампиры, колдуны, тролли, корусы, спригганы, ворожеи, пауки, скелеты, ведьмы, ледяные привидения, мамонты, дремора и дикие животные. Все характеристики врагов, перки, магия и т.д. были сбалансированы таким образом, чтобы обеспечить постоянную сложность и чтобы предоставить игроку возможность испытывать трудности и на высоких уровнях.
Чтобы вы понимали, что было добавлено, в оригинале самый высокий уровень для бандита был ограничен 25-м. (или 28-м для боссов). Этот мод добавляет бандитов уровней 30, 40, 50 и 60 (66 для боссов). Однако, когда вы вырастете выше 60-го уровня, игра не станет легче. Топовые враги каждого типа будут расти в уровнях вместе с вами. Это значит, что вы будете встречать все те же вариации врагов, но игра по-прежнему будет бросать вам вызов.
К примеру, на уровне 70 вы встретите обычных бандитов Скайрима, а также новых бандитов уровней 30, 40 и 50, но бандиты самого высокого уровня (60) будут теперь 70-го уровня, как и вы.
Добавленные враги:
199 бандитов
104 драугров
60 ведьм
24 изгоев
20 колдунов (некроманты, призыватели, пироманты, криоманты и электроманты)
20 талморцев
18 скелетов
13 фалмеров
10 драконьих жрецов
10 вампиров
9 двемерских механизмов
6 дремор
6 паукрв
6 грязевых крабов
4 ледяных призраков
4 ворожеи
4 злокрыса
3 атронаха
3 гиганта
3 мамонта
2 коруса
2 тролля
2 сприггана
2 медведя
2 саблезуба
2 волка
Dawnguard
28 Охотников на вампиров
13 Вампиров
12 Гончих смерти
6 Фалмеров
2 Гаргулий
2 Бронированных тролля
2 Коруса-охотника
Dragonborn
88 бандитов
28 риклингов
21 неуклюжих драугров
12 членов культа
6 порождений пепла
2 искателя
1 луркера
В: На каком уровне я начну видеть новых врагов?
О: На уровне 10. После этого все больше и больше новых врагов будут появляться по мере вашего роста в уровнях
В: Какой максимальный уровень врагов в этом моде?
О: Босс-вампир в дополнении Dawnguard имеет уровень 75. Однако враги будут расти в уровнях, так что игроку не придется скучать с врагами, которые младше его на десятки уровней.
В: Зачем добавлять бандитов 30, 40, 50, 60 уровня, а затем включать автолевелинг? Почему не создать бандита 1 уровня и не включить ему автолевелинг сразу?
О: Это позволяет настроить каждый тип врагов на каждом уровне вручную, позволяя поддерживать уровень сложности на более постоянном уровне. Также это дает вариативность. Если же сделать только одного врага, то все враги в игре будут иметь одинаковые имена типа «бандит», «драугр» и «вампир».
Установка:
— Скопируйте файлы мода в папку Data, подключите плагин в лаунчере.
Удаление:
— Удалите файлы мода из папки Data:
Объединённый мод версии 1.71, совместимый с Revenge Of the Enemies (не ставить вместе с версиями 1.6)
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
High Level Enemies
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Adds 874 new enemies with optional level scaling to Skyrim. Includes Bandits, Forsworn, Draugr, Falmer, Vampires, Warlocks, Cultists, Rieklings, Dragon Priests, Gargoyles, Animals and more! The new enemies start appearing at level 10. Also includes optional Hardcore and Spell Scaling modules. Dragonborn, Dawnguard and Falskaar versions incl
Credits and distribution permission
Author notes
This author has not provided any additional notes regarding file permissions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is not opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Version 1.5
Version 1.4.5
Version 1.4.1
Version 1.4
Version 1.3
Version 1.2
Version 1.1
Version 1.0
Version 0.9
Version 0.8
Version 0.7
Version 0.6
Version 0.5
Version 0.4
Version 0.3
Version 0.2
Main Files
There are a number of great mods available that effect creature level and scaling. Some make the game harder at low levels and some harder at high levels but in each case there are difficulty spikes. Mods that delevel creatures usually render the game very difficult at low levels but easy at high levels. Mods that introduce level scaling don’t properly account for the fact that the player’s growth is non-linear so the game gets easy at high levels. Finally, mods that add high level creatures do a good job keeping the difficulty up at higher levels but still get easy when the player outlevels the added creatures.
High Level Enemies is designed to bring the best features of these different leveling systems together. It adds high level enemies as well as level scaling and at each step the enemy stats, perks, spells, damage done and armor rating were tweaked through rigorous testing to make sure the difficulty remains steady at high levels.
Don’t hesitate to give feedback. Please endorse if you enjoy! It will help others find this more easily!
Thanks for you donations and endorsements they’re appreciated!
Main Files
High Level Enemies
This mod adds new enemies starting at level 10 for almost all of Skyrim’s enemy types. New variants are added for Bandits, Forsworn, Draugr, Falmer, Warlocks, Dragon Priests and more (see the details section for a full list). The stats, skills, perks, spells, damage dealt and damage mitigated of each variant were adjusted to keep enemies in line with the player’s natural progression so that the game continues to provide a challenge at higher levels.
To give an example of what’s been added, in Vanilla the highest level bandit was level 25 (28 for a boss). This mod adds bandits at levels 30, 40, 50 and 60 (66 for a boss). However, once you pass lvl 60 the game won’t suddenly get easy. The top level enemies of each type will scale with your level. This means you’ll still get the same variety of enemies you expect from Skyrim but you’ll never outlevel everything ensuring the game remains challenging.
So for example at level 70 you’ll encounter the usual bandits from Skyrim as well as the added level 30, 40 and 50 bandits, but the highest level bandit (originally level 60) will scale to match you at level 70.
Scaled Version
Dawnguard Files
Adds new enemies starting at level 10 for almost all of Dawnguard’s enemy types including Vampires, Vampire Hunters, Falmer, Gargoyles, Armored Trolls and Chaurus Hunters (see the details section for a full list). The stats, skills, perks, spells, damage dealt and damage mitigated of each variant were adjusted to keep enemies in line with the player’s natural progression so that the game continues to provide a challenge at higher levels. The top level enemies of each type will scale with your level.
Scaled Version
Dragonborn Files
Adds new enemies starting at level 10 for Cultists, Rieklings, Ash Spawn and Dragonborn Bandits. The stats, skills, perks, spells, damage dealt and damage mitigated of each variant were adjusted to keep enemies in line with the player’s natural progression so that the game continues to provide a challenge at higher levels. The top level enemies of each type will scale with your level.
Scaled Version
Falskaar Files
Adds new enemies to Falskaar. Only new Bandits and Necromancers are added since all other enemies from the High Level Enemies Main file are compatible with Falskaar. The stats, skills, perks, spells, damage dealt and damage mitigated of each variant were adjusted to keep enemies in line with the player’s natural progression so that the game continues to provide a challenge at higher levels. The top level enemies of each type will scale with your level.
Scaled Version
Optional Files
Increased Max Resists
Most high level players hit the armor and magic resist caps. This removes the incentive to keep leveling since you feel you can’t get any stronger. Since High Level Enemies is for high level play and adds more challenging enemies the player should also have the chance to keep getting stronger. With this in mind this optional file:
This file increases the challenge at all levels by raising the average level of encountered enemies. This was done since the average enemy in Skyrim is lower level than the player. Difficulty settings have also been rescaled:
Difficulty. Novice. Apprentice. Adept. Expert. Master. Legendary
Player Damage Done. 100%. 75%. 50%. 33%. 25%. 20%
Enemy Damage Done. 100%. 150%. 200%. 300%. 400%. 500%
Raised Ability Caps
One of the biggest problems with high-level play is that some spells become unuseable. Illusion spells, raise dead, summons, turn undead and werewolf howl (fear effect) only work on enemies up to a certain level (even with dual casting). This optional mod scales these spells to work on higher level enemies.
New Enemies Added:
Skyrim
Q. Some enemies are frozen or naked and don’t move properly.A. This is a bug that’s been reported in Skyrim since at least patch 1.6 (before HLE came out). It seems to happen when animations aren’t properly loaded when the player enters a cell. In some cases temporarily removing animation mods has fixed the problem. Otherwise reverting to an earlier save can help. Here are some links to topic discussing the problem:http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=31577801http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/710879-gamebreaking-bug-enemies-have-no-animations-not-attacking-sometimes-invincible/Q. At what level will I start seeing the new creatures?A. New enemies will start showing up at level 10. After that more and more will show up as you reach higher levels.Q. What is the highest level enemy added by this mod?
A. The Dawnguard Vampire Boss at lvl 75. However, level scaling was added so that the player can never out level the highest tier enemies. These will have the best perks and spells (just like the player at this point) and will continue to provide a chalenge.
Q. Why add bandits at lvl 30 40, 50, 60 and then autolevel the level 60 bandit instead of simply making 1 bandit and autoleveling it?
A. This allows enemies at each level to be tweaked individually allowing for a more consistent difficulty throughout the game. Also it adds variety to the game. If you only make 1 then all the enemies in the game will have generic names like «Bandit», «Draugr» and Vampire». I think it adds to the gameplay experience when you run into a cave and fight a group with a «Bandit Highwayman» «Bandit Plunderer» and «Bandit Conqueror» in it.
Q. How do I use Wrye Bash and what tags do I need to add?
1. Download High Level Enemies Installer and follow the instructions.
I’m open to suggestions.
Absolutely outstanding mod you created here. I finally loaded up the scaled version and this is easily the finest High Level mod out there. The normal version would be nice for normal play, but for a level 80 toon with some nice weapon and armor mods, the scaling version is the best. Every enemy will give some degree of a fight.
Hi Dalquist. I use this mod +(Hardcore) with Skyre, without Skyre’s enemy scaling module. The game becomes perfectly interesting, more intense, and character builds do matter! Now I have to kite enemies, as they tend to flank and archers shoot me from behind.
This mod is awesome! Keep up the good work.
DL’d the orginal version a few days ago and finally got to play and have to say.. GREAT JOB!
Wish i could double endorse this mod. it has made hte game so much more fun. a few encounters from it so far..
1. at the tower’s over the white river, bandit chief comes charging at my lvl 75+ nord.. and 1 shots her. like Owwwww!
2. finally join the Imperial Legion and get sent after the crown, I carry the lot of them thru to the final room, where we encounter a Draugr Reaver and 2 Immortals. those poor soildiers, thye got owned so bad. took me a good 5-8 minutes to kill all 3.. and a lot of arrows.
I think this is the best enemy mod made. I am using this mod with leveled enemies and am having no issues.. The vanilla enemies are still using the leveled enemies mod and the new enemies this mod adds are also working