скайрим мод деревня блэкторн
Скайрим мод деревня блэкторн
20 615 Просмотров
4950 Загрузок
Версия 1.1
Размер 30,2 МБ
Описание:
Данный мод добавляет новый домик торговца рядом с Рифтеном, в нем можно приобрести землю для постройки вашего собственного владения.
Для начала постройки зайдите в «Блэкторнского Торговца» и постройте основные корпуса зданий. После этого нужно заходить в каждую из построек и отстраивать ее по отдельности
В мод входят:
По мере улучшения можно получать прибыль с таких построек, как: Шахта, Торговые лавки и Таверна
! Для тех кто не любит долгой возни: в главном имении имеется переключатель для сундука, в котором находятся все необходимые для постройки материалы.
Требования:
Установка:
— Скопировать содержимое папки «Blackthorn SE V1.1» в папку «Data»
— Активировать плагин в лаунчере
Удаление:
— удалить файлы мода из папки «Data»
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Blackthorn is a large Hearthfire inspired buildable player home/town with over 400+ build options to choose from, it also includes plenty of Safe Storage, Hearthfire Style Gardens, Armor Mannequins, Displays for Dragon Priest Masks, Claws, Black Books, Paragons, Weapon Racks, Display Cases, New Merchants, Indoor Smithing Area, Plenty of room for Fo
This mod does not have any known dependencies other than the base game.
Mods requiring this file
Author’s instructions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Straight donations accepted
Blackthorn is a large Hearthfire inspired buildable player home and town with over 400+ build options to choose from, it also includes plenty of Safe Storage, Hearthfire Style Planters, Armor Mannequins, Displays for Dragon Priest Masks, Claws, Black Books, Paragons, Weapon Racks, Display Cases, New Merchants, Indoor Smithing Area, Plenty of room for Followers and Multiple Adoption Friendly..
This Home Is Compatible With: Hearthfire Multiple Adoptions by TMPhoenix
NOTE: To move your Children/Spouse into Blackthorn Manor:
1. Download Hearthfire Multiple Adoptions by TMPhoenix
2. Enter Blackthorn Manor and use the «Bless Home» Spell that comes from that mod
3. Talk to your Children/Spouse about moving into your «New Home»
NOTE: To move your Children/Spouse into Blackthorn Manor you MUST build the following:
Blackthorn Manor 1st Floor Workbench: Dining Table (Dining Area)
Blackthorn Manor 2nd Floor Workbench: Child Beds (Childrens Bedroom)
Blackthorn Manor 2nd Floor Workbench: Master Bed (Master Bedroom)
———————MAIN FEATURES————————
Earn Income by rebuilding Blackthorn back from a destroyed farmtown
430+ Buildable items through various Hearthfire style Workbenches
NOTE: A cheaters building supply chest can be activated in the Master Bedroom of Blackthorn Manor once it is built..
Compatible with Hearthfire Multiple Adoptions by TMPhoenix
(You MUST build the Child Beds, Kitchen Table and the Double Bed for the Master Bedroom for it to work)
Blackthorn Manor Teleport Spell Tome (Found on Noble Desk for Master Bedroom once it’s built)
Auto Store/Workstation Access (Non-Sorting):
Auto Access/Store for Hearthfire Oven/Cooking Pot (Storage Barrel in the Kitchen)
Auto Access/Store for Alchemy Tables/Ingredients (Themed Ingredient Containers)
Auto Access/Store for Enchanting Tables/Soul Gems (Themed Soul Gem Containers)
Auto Access/Store for All Smithing Workstations (Barrel in Smithing Area)
NOTE: Storing a TON of stuff in the Auto Store/Access Containers may cause
the Workstations to pause or exit while loading/returning items
Change Your Characters Appearance (Mirror in Bathroom Area)
Navmeshed Indoor and Exteriors
Optimimized with Room Bounds and Portals
Disable/Enable switch for all Interior Workbenches (Master Bedroom)
Enable/Disable Switch for Cheat Building Supplies Chest (Master Bedroom)
Note: For the activators in the Master Bedroom, press each activator twice when first using then only one press is needed afterwards
Plumbed Sinks and Showers
Lightable Fireplaces
Garden Areas w/ Hearthfire Style Planters (18 plots)
Bedroom for Children (6 Beds)
Display Area for all 14 Dragon Priest Masks
Display Area for all Daedric Artifacts
Display Area for all 7 Black Books
Display Area for all 3 Elder Scrolls
Display Area for all 5 Paragons
Display Area for Skull Keys (On the shelf next to the Themed Key storage in the Master Bedroom once built)
Displays for Bug Jars (Alchemy area off the Smithing Room)
Displays for Amulets (Nine Divines, Saarthal, Gauldur, Kynes Token (Master Bedroom)
Display Area for all 10 Dragon Claws & Right/Left Amethyst Claws
Displays for Chillrend, Champion’s Cudgel, Zephyr, Auriel’s Bow, Harkon’s Sword, Dragonbane,
Valdr’s Lucky Dagger, Blade of Sacrifice, Staff of Magnus, Okin, Eduj, Blade of Woe,
Stormfang, Bloodscythe, Soulrender
Themed Storage for Raw Meat, Vegetables, Fruits, Salt Pile, Wine, Mead and Misc Cooking Supplies
Themed Storage for Notes, Journals, Spell Tomes, Unique/Rare Books (Master Bedroom)
Themed Storage for Armors, Gauntlets, Helmets, Boots, Shields
Themed Storage for Maces, Battle Axes, Swords, Greatswords, Bows, Crossbows
War Axes, Daggers, Warhammers, Arrows, Bolts
Themed Storage for Ingots, Ores, Leather Supplies, Dragon Bones/Scales and Misc
Themed Storage for Keys
All Shrines of the Divines and Standing Stones (Shelves in Hallway Area)
Enchanting Table’s w/ Themed Storage for Scrolls and Soul Gems
Staff Enchanter w/ Themed Storage for Heart Stones and Unenchanted Staves
Imbuing Chamber for making Spider Scrolls w/ Themed Storage for Albino Spider Pods, Safe for Gems
Alchemy Table’s w/ Themed Storage for Ingredients, Recipes and Potions
Indoor Forge, Sharpening Wheel, Armor Workbench, Tanning Rack (Chopping Block is located outside near the Large Garden)
54 New NPCs
New Horse Npc
—————Blackthorn Town Income System——————-
As of Version 1.5 hiring various Shop Merchants, Inn Keeper, Grounds Keeper and adding Citizen Npcs at the interior workbenches after building the various buildings at the Blackthorn Trader workbench will allow you to collect town income through various profit/rent chests located in the Study of Blackthorn Manor or in the interiors of each shop, houses and the mine.
Firewood (Orders 50): 5 value (250 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 200 Gold
Goat Horns (Orders 50): 5 value (250 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 200 Gold
Glass (Orders 30): 5 Value (150 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 120 Gold
Clay (Orders 30): 1 Value (30 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 24 Gold
Linen wrap (Orders 50): 2 Value (150 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 120 Gold
Leather Strips (Orders 50): 3 Value (105 Reg. Price w/ 20% Discount) = 84 Gold
Straw (Orders 30) : 1 Value (30 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 24 Gold
Stone (Orders 50): 2 Value (100 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 80 Gold
Nails (Orders 100): 1 Value (100 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 80 Gold
Iron Ingots (Orders 40): 7 value (280 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 224 Gold
Notes/Tips
Building Blackthorn is meant to be a large buildable project that WILL take time to finish.
The workbench and cheat supply chest enable/disable button style activators in the Master Bedroom must be pressed twice when first using in order for the change to take place.
I’ve added various woodpiles on the exterior of some buildings that contain firewood supplies. (They do respawn)
For immersion, I’ve left all road patrols and vanilla enemy encounter zones alone so people will attack and patrol through the town. (Hire Guards at the Guard Barracks workbench to protect the town)
The 1st floor workbenches in Blackthorn Manor, Edgewater Inn have build options for the exterior.
Building items too fast and not allowing the screen to fade to black after each item is built can cause items to sometimes not appear.
Some users may experience a slight FPS drop when first entering Blackthorn Manor when it’s fully furnished (mainly due to mannequins),
waiting 10-15 seconds when first entering the home should return the FPS to normal after everything has time to load..
—————Change Log——————-
Version 1.1:
Fixed flickering/graphical bugs in the basement of Blackthorn Manor along with other missing textures from other objects around the town.
Install
———————————
1. Download with NMM.
2. Manually install contents of archive in Skyrim Special Edition/Data folder.
Uninstall
———————————
Make sure to save outside of the cell being uninstalled.
1. Use NMM
2. Delete the BlackthornManor.esp and any other files from this mod from your Skyrim Special Edition/Data folder.
Check out my other Skyrim Special Edition mods:
Please log in or register
To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account
File information
Last updated
Original upload
Created by
Uploaded by
Virus scan
Tags for this mod
About this mod
Blackthorn is a large Hearthfire inspired buildable player home/town with over 400+ build options to choose from, it also includes plenty of Safe Storage, Hearthfire Style Gardens, Armor Mannequins, Displays for Dragon Priest Masks, Claws, Black Books, Paragons, Weapon Racks, Display Cases, New Merchants, Indoor Smithing Area, Plenty of room for Fo
DLC requirements
Mods requiring this file
Author’s instructions
File credits
This author has not credited anyone else in this file
Donation Points system
This mod is opted-in to receive Donation Points
Translations available on the Nexus
Version 1.3
Version 1.2
Version 1.1
Straight donations accepted
I am currently no longer modding or supporting my original Skyrim mods..Check out my new/ported mods for Skyrim Special Edition HERE or Fallout 4 HERE.. Thank you again for everyone’s continuing support..
This Mod Requires Dawnguard, Hearthfire & Dragonborn DLC’s
Blackthorn is a large Hearthfire inspired buildable player home and town with over 400+ build options to choose from, it also includes plenty of Safe Storage, Hearthfire Style Planters, Armor Mannequins, Displays for Dragon Priest Masks, Claws, Black Books, Paragons, Weapon Racks, Display Cases, New Merchants, Indoor Smithing Area, Plenty of room for Followers and Multiple Adoption Friendly..
This Home Is Compatible With: Hearthfire Multiple Adoptions by TMPhoenix
1. Download Hearthfire Multiple Adoptions by TMPhoenix
2. Enter Blackthorn Manor and use the «Bless Home» Spell that comes from that mod
3. Talk to your Children/Spouse about moving into your «New Home»
NOTE: To move your Children/Spouse into Blackthorn Manor you MUST build the following:
Blackthorn Manor 1st Floor Workbench: Dining Table (Dining Area)
Blackthorn Manor 2nd Floor Workbench: Child Beds (Childrens Bedroom)
Blackthorn Manor 2nd Floor Workbench: Master Bed (Master Bedroom)
———————MAIN FEATURES————————
Earn Income by rebuilding Blackthorn back from a destroyed farmtown
430+ Buildable items through various Hearthfire style Workbenches
NOTE: A cheaters building supply chest can be activated in the Master Bedroom of Blackthorn Manor once it is built..
Compatible with Hearthfire Multiple Adoptions by TMPhoenix
(You MUST build the Child Beds, Kitchen Table and the Double Bed for the Master Bedroom for it to work)
Blackthorn Manor Teleport Spell Tome (Found on Noble Desk for Master Bedroom once it’s built)
Auto Store/Workstation Access (Non-Sorting):
Auto Access/Store for Hearthfire Oven/Cooking Pot (Storage Barrel in the Kitchen)
Auto Access/Store for Alchemy Tables/Ingredients (Themed Ingredient Containers)
Auto Access/Store for Enchanting Tables/Soul Gems (Themed Soul Gem Containers)
Auto Access/Store for All Smithing Workstations (Barrel in Smithing Area)
NOTE: Storing a TON of stuff in the Auto Store/Access Containers may cause
the Workstations to pause or exit while loading/returning items
Change Your Characters Appearance (Mirror in Bathroom Area)
Navmeshed Indoor and Exteriors
Optimimized with Room Bounds and Portals
Disable/Enable switch for all Interior Workbenches (Master Bedroom)
Enable/Disable Switch for Cheat Building Supplies Chest (Master Bedroom)
Note: For the activators in the Master Bedroom, press each activator twice when first using then only one press is needed afterwards
Plumbed Sinks and Showers
Lightable Fireplaces
Garden Areas w/ Hearthfire Style Planters (18 plots)
Bedroom for Children (6 Beds)
Display Area for all 14 Dragon Priest Masks
Display Area for all Daedric Artifacts
Display Area for all 7 Black Books
Display Area for all 3 Elder Scrolls
Display Area for all 5 Paragons
Display Area for Skull Keys (On the shelf next to the Themed Key storage in the Master Bedroom once built)
Displays for Bug Jars (Alchemy area off the Smithing Room)
Displays for Amulets (Nine Divines, Saarthal, Gauldur, Kynes Token (Master Bedroom)
Display Area for all 10 Dragon Claws & Right/Left Amethyst Claws
Displays for Chillrend, Champion’s Cudgel, Zephyr, Auriel’s Bow, Harkon’s Sword, Dragonbane,
Valdr’s Lucky Dagger, Blade of Sacrifice, Staff of Magnus, Okin, Eduj, Blade of Woe,
Stormfang, Bloodscythe, Soulrender
Themed Storage for Raw Meat, Vegetables, Fruits, Salt Pile, Wine, Mead and Misc Cooking Supplies
Themed Storage for Notes, Journals, Spell Tomes, Unique/Rare Books (Master Bedroom)
Themed Storage for Armors, Gauntlets, Helmets, Boots, Shields
Themed Storage for Maces, Battle Axes, Swords, Greatswords, Bows, Crossbows
War Axes, Daggers, Warhammers, Arrows, Bolts
Themed Storage for Ingots, Ores, Leather Supplies, Dragon Bones/Scales and Misc
Themed Storage for Keys
All Shrines of the Divines and Standing Stones (Shelves in Hallway Area)
Enchanting Table’s w/ Themed Storage for Scrolls and Soul Gems
Staff Enchanter w/ Themed Storage for Heart Stones and Unenchanted Staves
Imbuing Chamber for making Spider Scrolls w/ Themed Storage for Albino Spider Pods, Safe for Gems
Alchemy Table’s w/ Themed Storage for Ingredients, Recipes and Potions
Indoor Forge, Sharpening Wheel, Armor Workbench, Tanning Rack (Chopping Block is located outside near the Large Garden)
54 New NPCs
New Horse Npc
Special thanks to insaneOhflex, Thyworm and Zindar55 for the video reviews of Blackthorn..
—————Blackthorn Town Income System——————-
As of Version 1.5 hiring various Shop Merchants, Inn Keeper, Grounds Keeper and adding Citizen Npcs at the interior workbenches after building the various buildings at the Blackthorn Trader workbench will allow you to collect town income through various profit/rent chests located in the Study of Blackthorn Manor or in the interiors of each shop, houses and the mine.
Firewood (Orders 50): 5 value (250 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 200 Gold
Goat Horns (Orders 50): 5 value (250 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 200 Gold
Glass (Orders 30): 5 Value (150 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 120 Gold
Clay (Orders 30): 1 Value (30 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 24 Gold
Linen wrap (Orders 50): 2 Value (150 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 120 Gold
Leather Strips (Orders 50): 3 Value (105 Reg. Price w/ 20% Discount) = 84 Gold
Straw (Orders 30) : 1 Value (30 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 24 Gold
Stone (Orders 50): 2 Value (100 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 80 Gold
Nails (Orders 100): 1 Value (100 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 80 Gold
Iron Ingots (Orders 40): 7 value (280 Gold Reg. Price w/ 20% Discount) = 224 Gold
CTD, Low FPS (Related to Mannequins)
Mannequins are heavy on memory, there’s a few memory patch mods available that will help with loading related issues..
SKSE 1.7.1 (or higher): http://skse.silverlock.org/
SSME: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50305/?
———————Change Log————————
V1.6 Update
Adjusted and Reduced the payout for the Town Income
New buildable Unique Weapons Display for Trophy Room:
Chillrend, Champion’s Cudgel, Zephyr, Auriel’s Bow, Harkon’s Sword, Dragonbane,
Valdr’s Lucky Dagger, Blade of Sacrifice, Staff of Magnus, Okin, Eduj, Blade of Woe,
Stormfang, Bloodscythe, Soulrender
New Boathouse area for the Travel Boat (Purchase Boat Dock at the Trader Workbench)
New option to add 4 Inn Guests at the 1st Floor Inn Workbench
Adjusted the Guards Faction
Other Minor Additions/Adjustments
V1.5 Update:
130+ New Buildable Items
New small backstory for the town (Read the «Welcome» book on Blackthorn Trader workbench)
New income system that allows you to earn gold by hiring NPCs after building the various shops, houses and mine
New option to quickly order building supplies (Ledger on the Blackthorn Trader Store Counter)
Relocated the Blackthorn Trader, Inn, Guard Barracks, Alchemy Shop
Relocated the Merchant Stall Vendors in front of the new Inn location
Extended the Dock Area with Piers along the shore (Now Built at the Main Workbench in the Blackthorn Trader)
New Buildable Mine
New Buildable Well
New Buildable Followers Barracks
New Buildable Pelts Store
New Buildable Bookstore
New Buildable Grounds Keeper Home
New Buildable Farm
New Buildable Windmill
New Buildable Citizen House
New Buildable Guard Barracks/Jail (Larger and replaces the old Guard Barracks from V1.4)
New Tunnel System beneath Blackthorn (Connects Blackthorn Manor, Inn and Follower Barracks)
Building the Town Gates will now add a third Gate and walls surrounding the road areas
Rebuilt and adjusted the stairs in Blackthorn Manor
Removed one bed in the first floor bedroom of Blackthorn Manor
New buildable Garden behind Blacksmith Shop
Replaced all Path Lanterns with new models
New Dragon Land Markers (On all the Town Gates once they’re built)
27 New NPCs include:
6 Hirable Miners
3 Additional Guards
2 Farmers
1 Child
2 Citizens
Bookstore Merchant
Pelts Merchant
Grounds Keeper
Blackthorn Manor Steward
Prisoner (Guard Barracks Jail)
Hunter
4 Cows
3 Goats
1 Chicken
Other minor adjustments, additions and bug fixes
V1.4 Update:
New Boat Dock Fast Travel System (Build the Exterior Boat Dock option at the 1st Floor Workbench in Blackthorn Manor)
Increased some light sources in Blackthorn Manor, new buildable Candelabra for the Master Bedroom (corner near the mannequins)
Adjusted all the Exterior/Interior Navmesh
Adjusted the Stairs in Blackthorn Manor
V1.3 Update:
Fix for the Kitchen Oven
Moved the enemy encounter zone a bit further down the road away from the town gate
New Sandbox AI Package for all the NPCs
Fixed the misspelled Jewelry container
Minor landscaping to the river bank behind Blackthorn Manor
V1.2 Update:
Fix for the Notes Themed Storage
Adjustment to all NPC AI Packages
Adjustments to the Multiple Adoption system
Adjustments to the exterior navmesh around the Merchant Stalls
V1.1 Update:
Minor adjustments to Weapon Plaques, Weapon Racks, Shield Plaques, Dagger Display Cases and Large Display Cases
Fix for the floating alchemy ingredients satchel in the Alchemy Shop before the Store Counter is built
Added a few more building supplies to the cheat supply chest
Install
———————————
1. Download with NMM.
2. Manually install contents of archive in Skyrim/Data folder.
Uninstall
———————————
Make sure to save outside of the cell being uninstalled.
Деревеньки Скайрима
Автор:Shefdus
Версия:09
Язык:Русский
Мод полностью подходит к лору игры
Описание😉
Некоторые поселения Скайрима мне всегда казались уж слишком маленькими. Этот мод делает их немного живее и больше. Изменения коснулись локаций «Полулунная лесопилка», «Деревня Лесная», «Деревня Анга», «Логово Сольюнда» и » Айварстэд». В локации «Полулунная лесопилка» есть пустующий дом, который вы можете использовать как свой. Это Просто домик для ночлежки, или временно освободить рюкзак. В принципе создание мода и началось с этого дома. Деревеньки стали немного уютнее и жителей прибавилось, каждый занимается своим делом. В некоторые дома добавлены дневники или записки, которые объяснят некоторые детали. Вот в принципе и всё. Не ждите особо больших изменений.
Обновление:0.9 🙂
1: Бездомные Айварстэда в лице Тембы Широкая Рука и Гвилина обзавелись собственными домами.
2: У стражников Айварстэда теперь есть казармы.
3: Исправлена сетка путей возле » Большого дома у озера «, так-же в самом доме. ( Спасибо VikRiftenskiy за сообщение о проблеме )
Обновление на новую версию🙂
1: Снимите галочку с файла Hif в лаунчере вашей игры и удалите файл Hif esp из папки Data вашей игры.
2: Запустите игру и сделайте сохранение без мода.
3: Скачанный архив распакуйте в папку Data и отметьте галочкой файл Hif в лаунчере.
ВНИМАНИЕ ВАЖНО: Если вы пользовались домом в «Полулунной лесопилке» и у вас там что-нибудь оставлено, то перед обновлением заберите всё ценное от туда.
Требования:
TES V : Skyrim версии 1.9 и выше
Установка🙂
1: Распакуйте архив в папку с установленной игрой. ( Файлы должны поместиться в папку Data )
2: Подключите файл HiF esp в лаунчере, отметив его галочкой.
3: Играть
Удаление🙁
Просто удалите файл HiF esp из папки Data вашей игры.
Лицензионное соглашение:
Мод не является свободно распространяемым
Блэкторн скайрим – Блэкторн — строим город во владении Рифт — Дома и локации — Моды для Skyrim — Каталог модов
Блэкторн — строим город во владении Рифт SE — Дома и локации — Моды для Skyrim SE — Каталог модов
14786 Просмотров
3810 Загрузок
1.1 Версия
30,2 МБ Размер
30,2 МБ размер 3810 загрузок 1.1 версия
Хотите переводить моды? Не умеете? Мы научим! Заявки подавать в теме.
Описание мода для Skyrim SE
Данный мод добавляет новый домик торговца рядом с Рифтеном, в нем можно приобрести землю для постройки вашего собственного владения.
Для начала постройки зайдите в «Блэкторнского Торговца» и постройте основные корпуса зданий. После этого нужно заходить в каждую из построек и отстраивать ее по отдельности
В мод входят:
По мере улучшения можно получать прибыль с таких построек, как: Шахта, Торговые лавки и Таверна
! Для тех кто не любит долгой возни: в главном имении имеется переключатель для сундука, в котором находятся все необходимые для постройки материалы.
— Скопировать содержимое папки «Blackthorn SE V1.1» в папку «Data»
— Активировать плагин в лаунчере
— удалить файлы мода из папки «Data»
Блэкторн — строим город во владении Рифт | Скайрим 5 skyrim the elder scrolls
Данный мод добавляет новый домик торговца рядом с Рифтеном, в нем можно приобрести землю для постройки вашего собственного владения.
Обновлено до версии 1.6!
• Новая Лодочная область для Путешествия на лодке (покупка Лодочного Дока на Торговом Версаке)?
• Новая опция, добавляющая 4 гостей в таверну (верстак на 1 этаже таверны)
• Откорректирована фракция стражи
Требования: — Скайрим версии 1.9.32+ — Dawnguard — Dragonborn — Hearthfires
Установка: Скопировать папку «Data» в папку «Skyrim»
Удаление: удалить файлы мода из папки «Data»
Автор Ld50365
Локализатор Jack9807
Язык Русский
Размер мода 31,6 МБ
Оригинал nexusmods.com/skyrim/mods/65839
Распространение Ни при каких условиях
Дата добавления/обновления 14.10.2015 в 01:21
Автор публикации
Портовый город Уиндстад / Port of Windstad — Дома/локации — Skyrim LE — моды для Скайрим, Skyrim SE, Fallout 4, Fallout 76
Описание:
Данный мод является расширением оригинального поместья «Уиндстад» для игрока из DLC Hearthfires, а если говорить точнее, то данный мод не то что расширяет поместье, а делает из поместья целый город Уиндстад, со своей инфраструктурой, зданиями, горожанами, торговцами и так далее. Ваш герой или героиня будет иметь в своей собственности целый город с китобойными промысловыми строениями и портом вокруг оригинального поместья Уиндстад.
На заметку:
— Автор будет по мере возможности обновлять мод и добавлять что новое, в планах добавить ещё больше горожан, охранников и NPC, добавить интерьеры в дома и здания
— Вам не нужно покупать поместье «Уиндстад» чтобы появился этот город, просто установите мод и все, город появиться, а поместье «Уиндстад» можно купить в любое время и потом уже обжить его, если поместье «Уиндстад» у вас уже куплено, то город все равно будет
Обновление:0.9801
— Добавлено много новых интерьеров
— Добавлена мастерская «Канат и парус» по изготовлению канатов и парусов.
— Добавлены грязные канализации с обитателями любителями скумы.
— Исправлены ошибки с маяком.
Обновление:0.972
— Скажу сразу, предыдущая версия была как 0.975, а на самом деле была 0.971, просто перепутал цифру, так что новое обновление идет как 0.972
— Добавлены 6 NPC и Капитан Гавани
— Добавлен дом для рыбака
— Добавлен Редгардский торговый корабль «Тутовый шелкопряд»
— Добавлен дом Капитана Гавани
— Переработаны интерьеры часовни
— Также изменен стиль дома вместо Вайтрановского на стиль Солитьюда
Журнал изменений:
— Пара новых интерьеров, в доме внизу в доках в настоящее время проживает смотритель гавани
— Добавлен новый потайной сад помещение под усадьбой (вход через подвал, есть люк в полу)
— Улицы теперь вымощены
— Добавлен патч для мода «Windstad Mine», удаляет ферму к югу от города, чтобы освободить место для шахты из мода «Windstad Mine». Используйте этот патч вместо файла Windstad.esp. Не устанавливайте их одновременно, это приведет к дублированию объектов
— Добавлены LOD (дальность прорисовки)
— Добавлен дом для семьи Видарсонов (в будущем добавится беспорядок и возможно чердак)
Что имеется:
— Порт с кораблями и зданиями
— Ферма
— Ратуша
— Храм Акатоша
— Строения и дома
— Гостиница таверна «Деревянная нога»
— Оборонительные стены и башни вокруг города
— NPC и торговцы
— И все остальное что должно быть в большом городе
— и так далее…
Краткая история города:
— Этот город Уиндстад был основан предыдущим Драконорожденным в 202 году четвертой эры. После поражения страшного чудища Алдуина в 200 году, Драконорожденный будучи став благородным героем, приобрел около 200 сотен акров территории принадлежавшей Ярлу Морфала. Земля была необжитой в те дни, потому как находилась в тундре на севере и на болоте на юге. Весной 201 года, была построена первая большая усадьба, и усадьба была названа Уиндстад. Усадьба имела великолепный вид на болота на юге и несмотря на пустынные места, стала предметом зависти благородных семей по всем близлежащим землям и владениям. Другие насмехались, зачем надо было покупать эти необжитые земли в суровых заснеженных просторах?
— Вскоре после этого, экипаж Северных китобойцев, будучи изгнанными из устья Солитьюда, попросили сдать в аренду часть отмели недалеко от Уиндстада, чтобы творить свои ужасные делишки. Китобойцы обнаружили, что воды в этих местах были нежны и они могли давать огромное количество добычи, не опасаясь наказаний и страшных морских бурь. Они создали лагерь на берегу на северо-западе и пришвартовали свои корабли вблизи крушения «Бегущего по льду». Покрыв свои расходы, капитан китобойного судна попросил разрешение на сооружение базы. Это началось со строительства пирса и нескольких домов на берегу, где раньше был построен первый лагерь. Шли месяцы и септимы накапливались, по мере увеличения благосостояния городка, стали увеличиваться набеги мародеров. После убийства трех членов экипажа, Драконорожденный попросил лицензию на сооружение укреплений вокруг города. Хотя Ярл был изначально скептически настроен, Виктория Вичи,двоюродная сестра императора Тит Мида II, ходатайствовала от имени Драконорожденных к финансированию строительства стен. Были наняты квалифицированные ремесленники и маги, началась работа в карьерах по добыче камня из холмов на востоке и были возведены могучие башни и строения. Когда последний кирпич был установлен на свое место, земли Уиндстада стали иметь значение, город стал разрастаться, и купцы и горожане начали прибывать в некогда пустынные земли и начали приобретать дома
Требования:
— Версия игры 1.9.32.0.8 и выше
— DLC Hearthfires
Перед обновлением с версии 0.961 до 0.9801
— Обязательно удалите папку runs по адресу Data/Textures
— Обязательно удалите папку runs по адресу Data/Meshes
— Установите новую версию 0.9801
Установка:(можно вручную или через NMM менеджер)
Поместите папку Data в папку с игрой (Data не внутрь Data, а поверх), подтвердите слияние папок и замену файлов и активируйте в лаунчере
Если вы пользуетесь модом Windstad Mine, то скачайте патч и установите, но основной файл Windstad.esp удалите, а файл WindstadCompatibilityVersion.esp активируйте. Все обновления начиная с версии 0.971 основного мода не включены и не будет их в игре при использовании данного патча.
Добрый день! Ни один уважающий себя Довакин никогда не будет довольствоваться только небольшими деревушками с парой торговцев. Все игроки в скайрим сразу же стремятся посетить город, хоть забытый, хоть улучшенный с помощью одного достаточно интересного и хорошо сделанного мода. Ведь только в крупных поселениях можно купить все то, что так необходимо в долгих путешествиях по провинции.
Скайрим: собственный город, открытые города
Создавать свои города самостоятельно в игре нельзя, однако есть возможность управлять собственным поселением. В этом вам поможет мод, добавляющий новую локацию. Если вы давно хотели стать владельцем своего поселения, то мод под названием «Become Lord of Utgard» создан специально для вас.
Модификация, полностью переведенная на русский язык, добавляет полноценную крепость между Данстаром и Солитьюдом. Храбрые и сильные духом удгарды предложат вам стать их таном, если вы выполните несколько квестов.
Это открывает такие возможности как:
Ну а если стандартные локации вам нравятся больше, скачайте модификацию «Open Cities Skyrim». Она позволит вам спокойно путешествовать по Вайтрану, Маркарту или другим местам без загрузочного экрана. Отныне все города будут для вас открытыми, без длинных прогрузок.
Все эти моды совместимы с любыми версиями игры.
Skyrim города: воронья скала, воров, вайтран, затерянный
В заснеженном мире есть множество оригинальных мест. Некоторые из них добавляются модами, другие есть и в ванильной версии. Поговорим же о самых популярных поселениях.
Воронья Скала ― это город из популярного ДЛС Dragonborn. Он находится на границе Солхстейма, на самом юге крупной локации. Тут есть таверна, все необходимые торговцы. Также можно приобрести свой дом после выполнения квеста «Месть не терпит суеты».
Модификация «Riften — Thief Edition» превращает Рифтен в настоящее поселение, где правит гильдия Воров. Вместо старого осеннего города вы получите мрачные улицы, где царит настоящее беззаконие.
Вайтран ― крупная локация, находящаяся в центральной части мира. Она политически нейтральна, так как местный тан выступает только за благополучие собственных жителей. Именно сюда попадают игроки из горящего Хелгена, поэтому тут можно найти все необходимое.
Любителям мистики многие рекомендуют «The Forgotten City», добавляющим в игру затерянный город. Бродя по тундрам, можно случайно наткнуться на древние подземные руины. Тут произошло несколько странных убийств. Но расследуя их, можно случайно влезть в темные делишки. Чтобы найти вход в подземелье, достаточно лишь достигнуть 5 уровня и дождаться курьера с запиской. Дальнейший путь вам покажет маркер задания.
Такие моды не для слабонервных. Они превращают игру в довольно мрачный мир.
Скайрим — новые города — обзор
Если стандартные миры вам не нравятся, можете скачать «Dawn of Skyrim — All Major Cities». Эта модификация делает уже старые и знакомые локации намного более интересными. Вайтран, Рифтен, Данстар и прочие поселения превращаются в величественные постройки.
Изменения касаются и небольших деревушек ― те становятся полезнее. Появляются новые торговцы и караваны.
Моды в skyrim: свой город, постройка городов
Про модификацию на собственную деревушку мы уже рассказывали немного выше. При помощи модификации «Become Lord of Utgard» можно построить собственное поселение и получать с него доход.
Но на этом возможности игры не заканчиваются. Установив «Blackthorn — A Buildable Town in The Rift», вы получите полноценное строительство и расширение уже существующих построек.
Вы сможете самостоятельно выбирать, что возводить, и после ― получать с этих зданий доход.
Учтите, что в поселение придется вложиться.
Моды в скайрим: улучшение городов и деревень, захват
Модификация «JK’s Skyrim» улучшает как крупные поселения, так и деревни. Глобальных изменений не слишком много. В большинстве своем все замены касаются дизайна. Появляется множество интересных атмосферных элементов.
«Hold and Defend» добавляет возможность захватывать локации. Он отключает постоянный респаун врагов. Один раз зачистили ― и место отныне только ваше.
Skyrim забытый город — обзор
«The Forgotten City» добавляет, как мы уже говорили, полноценную подземную локацию ― забытый (или же затерянный) город. Довакину предстоит расследовать серию загадочных убийств, произошедших в двемерских руинах. Правда, стоят за этим совсем не обычные люди, а жителей нового поселения не получится поделить на плохих и хороших.
Мод добавляет новую локацию, наполненную врагами, торговцами и сюжетными НПС.
Улучшение городов в скайрим
Наконец, «Holds» делает локации наполненными. Даже в небольшой деревне на два дома появляется собственная таверна и торговая лавка. Правда, мод на английском ― переводить его никто не захотел.
Невозможно пройти игру, ни разу не посетив город. Ведь так вы просто пропустите массу интересных сюжетных заданий. Да и поторговать ни с кем не сможете ― в деревушках у купцов весьма ограниченный лимит.
Плюсы крупных поселений:
Минусы крупных поселений: