хаммер эдитор для гаррис мод
Hammer++ with GMod
How to use Hammer++ with Garry’s Mod
Why did I create this?
The answer is pretty simple… I hate myself. No, but really I saw a lot of people struggling to install Hammer++ and use it with Garry’s Mod, so this is just a way I found to use it with Garry’s Mod.
Requirments
How to install requirments?
In this tutorial I assume you have Garry’s Mod as well as all the source games I have mentioned installed and also 7-Zip installed.
How to install Source SDK 2013 Multiplayer
(Optional) How to install Slammin’ Tools?
Slammin’ Tools are not neccessery but are good thing to have especially if you are compiling Statua’s maps.
Installing and configuring Hammer++
Now without any more bullshitting as I already hate myself to the point of punching myself in the face, we get to grand finale which is installing and configuring Hammer++.
Installing
Configuring
This part of the tutorial will be written only, so read it carefully and every step written here is very important.
You add them after those lines:
Those lines mount contents from source games, list goes as follow
Example gameinfo.txt
Last words
Now you are ready to use Hammer++ and it should work. The only problem you have is that you have to double mount contents as hammer++ does not support Garry’s Mod mounting way for now. So if you are using hammer++ you are most propably familiar with mount.cfg of gmod, so to mount content into hammer++ you have to mount it in gameinfo.txt you edited earlier and add right after those lines you added earlier game «
Now if you don’t mind I’m gonna shoot myself in the face. Oh and I couldn’t forget about you CoolGuy for asking me everyday the same question when will I make it and reminding me how disorganized I am.
Редактор клапанных молотков
This translated page needs to be updated.
Эта переведенная страница нуждается в обновлении.
Также, пожалуйста, убедитесь, что статья старается соответствовать руководству по альтернативным языкам. обновив перевод.
Contents
Hammer 3.x
Первоначально разработанный с именем The Forge и распространявшийся по названию Worldcraft на розничном » src=»/w/images/3/3c/HL1_Logo.svg.png» width=»16″ height=»16″ data-file-width=»16″ data-file-height=»16″ /> Half-Life CD, Valve Hammer Editor 3.x это официальный инструмент по разработке уровней на Goldsource.
Файлы FGD
Hammer 4.x
Valve Hammer Editor 4.x, является компонентом Source SDK, официальный инструмент по разработке уровней на Source. Помимо создания архитектуры уровней, Valve Hammer Editor 4.x так же используется для создания событий и скриптинга.
CS «Valve Hammer Editor 3.4+уроки+русификатор»
Официальный редактор карт для игр на движке Half-Life от фирмы Valve. В этом редакторе строятся 99% карт для Counter-Strike, Day of Defeat и др. модов. До версии 3.3 включительно редактор назывался Worldcraft.
Крутая вещь но пока я ею не научился пользоваться!!
Круть. мне понравилось:-)
Прикольно!!Давно искал учебник и рус*.
эти сраные гавновые ссылки БИТЫЕ.
извиняюся за тупой вопрос,но откуда взять Pak с текстурами (качать чтоль?)ТК в CS:S нету такого PakA! (все понял,я думал что эт для CS:S а оказалося 1.6)(
сдклал карту сохранил а не тот формат
народ!! такая проблема: в Game Configuration в разделе в разделе Texture Format нельзя переключится на VMT (Half-Life 2/ TF2), там только WAD3 (Halflife/TFC), а в Map Type нет пункта Half-Life 2, там тоже Halflife/TFC((( из-за того что не могу переключиться на VMT просит указать файл с текстурами textures.wad, но его нигде нет. из-зи этого не могу ничего начать(( ПОМОГИТЕ.
А что такое paranoia!
CS «Valve Hammer Editor 4 http://www.freefilesfont.narod.ru/files/par1d7ucj0rar/
Интересный глюк появился после перестановки системы (ХР): теперь на 3d view не работает мышь! До этого раньше все работало, делал до фига карт. Пробовал чистить реестр. Не помогло Никто не знает как исправить?
[V3RSUS] http://cs16portal.net/soft/221-valve-hammer-editor-programma-dlya-sozdaniya-kart.html смотри тут
где можно скачать файлы для компилировани?у меня их нет в контре
где можно скачать файлы для компилировани?у меня их нет в контре
pashak0 то что ты выставил (свой архив) это полная ерунда! Расшаренные ресурсы в начале страницы намного доступнее и быстрее скачевыемые!
Делай их подальше друг от друга (64 юнита по- моему. ).
Скажите, можно ли в игре ходить сразу с двумя оружиями в руке? Например с двумя калашами? если да, то скиньте пожалуста ссылку, буду благодарен.
Подскажите народ плиз, вот у меня есть показывается только одно рабочее окно из 4 (сверху, фронт, сбоку, 3d), в чем дело и как это исправить? комбинация Shift+z не помогает. (( p/s/ мне чел скинул свою версию проги, у него все нормально работает, а у меня снова только 1 окно((
Valve Hammer Editor
This article is a stub. You can help by adding to it.
Needs more information regarding its origins as a mapping tool for Quake and versions before 3.x.
For help, see the VDC Editing Help and Wikipedia cleanup process. Also, remember to check for any notes left by the tagger at this article’s talk page.
The Valve Hammer Editor (more informally known as Hammer, and previously called Worldcraft) is the official mapping tool for the Goldsource and Source engines (which most newer Valve games run under). It is also included in every game made with Source Engine that is not a mod. In this page, the history of the mapping tool is documented.
Contents
Version History
This article needs to be updated to include current information regarding the subject.
Originally developed with the name The Forge (until September 12, 1996) and distributed under the name Worldcraft on the retail » src=»/w/images/3/3c/HL1_Logo.svg.png» width=»16″ height=»16″ data-file-width=»16″ data-file-height=»16″ /> Half-Life CD, Valve Hammer Editor 3.x is the official Goldsource mapping tool. The program is available on Steam (Half-Life SDK) and certain other websites.
Fixed a lot of Direct3D crashing bugs. I hope this helps some people. Unfortunately, it won’t help people with Matrox cards.
(Sidetrack: I am adding a «Vertex/face manipulation mode.» Watch for it in the immediate future!)
On December 9th Ben Morris announce plans for Unreal support.
Worldcraft 1.x
On July 14, 1997, Valve hires Ben Morris and acquires Worldcraft. They did so with the intent to use it for the development of Half-Life and later release it with Half-Life.
Other Small Features:
Announced December 18, 1997. Released March 6, 1998. At the same time Ben Morris announced that he has left Valve Software.
A Shareware version was released with the 1998 September issue of PC Accelerator Magazine.
Worldcraft 2.x
Version | Release date | Features |
---|---|---|
2.0 | November 19, 1998 | Version 2.0 of Worldcraft was released with the release of Half-Life. |
Worldcraft 2.0 represents the largest jump in feature enhancements and additions to date. Below are a list of the new things along with links to more information about them. There are a few new features on the toolbars.
The Texture Application mode (Face Properties dialog) has been enhanced with several new features. A smooth groups feature allows you to specify an angle at which qrad will consider an object «rounded» and will smooth the lighting accordingly. Any angles at or under the value specified will be smoothed. The material feature shows what material type the currently selected texture is. Material type will effect sounds made directly on the surface of a brush with that texture (footsteps, bullet ricochets, etc). Last, the Quake II surface parameters are available to you, letting you control things like surface lighting and detail brushes.
There are several new options available to you through the menus as well.
The game configurations dialog contains all the information for setuping up multiple game configurations. This lets you specify what entity set and map format to use, as well as palette and default entity information.
The compile tools included for Half-life are somewhat different than previous games, but operate in a very similiar manner. The tools are as follows:
You should say that qcsg analyzes all the geometry, textures, and entities in your map. qbsp2 divides that map up into visible areas, and then vis determines more rigorously which polygons are visible and which ones aren’t.
You can invent a word «visable», meaning «a level which can be vised» as opposed to «visible», «that which can be seen»
You should explain that ahead of time so people don’t think it’s a typo
Hammer 3.x
Highlights: The editor has been given a facelift, with a completely rewritten OpenGL renderer for the 3D views. This enables the addition of engine rendering code for previews of such things as sprites and glow effects. Texturing, normally the most time-consuming aspect of mapmaking, has also been streamlined. And, a number of other productivity-enhancing features have taken the most common hitches out of mapmaking.
Features: Aside from the above highlights, there have been a number of smaller changes as well.
An updated version of Valve’s level editing tool is now available for download. This release includes new functionality and several fixes. It also introduces a new name for the product, Hammer.
A beta version of Hammer 3.5 was released. This was the last version that fully worked with Goldsrc. This version was released as just the main exec and required hammer 3.4 to be installed to work.
Hammer 4.x
Version | Release date | Features |
---|---|---|
4.0 | November 05, 2004 | Initial release of Hammer in the Source SDK. |
Valve Hammer Editor 4.x, provided as a component of the Source SDK, is the official Source mapping tool. Apart from the construction of level architecture, Valve Hammer Editor 4.x is also heavily involved with creating level events and scripting.
Valve Hammer Editor
Valve Hammer Editor — это официальный редактор карт от понятно какого разработчика. Позволяет создавать виртуальные арены для таких игр как Half-Life, Counter-Strike 1.6 и Counter-Strike Source. Также дает возможность редактировать уже готовые карты, после предварительной конвертации. Редактор относительно сложен в освоении и требует установки стороннего ПО (приложения для декомпиляции карт и текстур).
Возможности
Редактор позволяет полностью раскрыть потенциал движка Source. С его помощью можно создавать на картах как статические, так и динамические объекты, например — движущиеся поезда. Программа предлагает инуитивный менеджер физических свойств объектов, а также инструменты для добавления текстур. Для удобства при работе на 3D-моделью здесь можно включить сетку, настроить скорость «вырезки» элементов, а также подобрать для себя множество параметров выделения. Valve Hammer Editor предлагает встроенный редактор скриптов и большую библиотеку с пребафами. Поддерживается работа с группами объектов и возможность автоматической центровки камеры после перемещения.
Помимо работы в 3D-режиме, редактор позволяет работать с 2D схемой. Для этого режима разработчики предусмотрели возможность переориентирования примитивных объектов и автоматического завершения выделения.
По умолчанию в рабочей среде редактора отображается сразу четыре окна с камерами, которые помогают выполнять моделирования по точкам и мгновенно видеть изменения на 3D-модели.
Работа с редактором
Как мы уже упоминали ранее, Valve Hammer Editor — это довольно сложный в освоении инструмент. Так что перед работой с ним начинающим мапперам следует ознакомиться с официальной документацией. Она, как и сама программа, изначально доступна только на английском языке. Благо активные участники сообщества смогли локализовать интерфейс и справку. Учебники по работе с редактором можно найти на просторах сети, а русификатор для самой программы доступен для загрузки прямо с нашего сайта.
- хамелеон мод на майнкрафт
- хамон код тн вэд